Ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Durerea de umar

Sport Ce se intampla cu articulatiile tale cand faci sport?

ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Sanatatea articulatiilor este esentiala pentru ca noi sa putem duce o viata activa, iar pentru a le putea ingriji asa ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare trebuie, este util sa intelegem ce se intampla cu articulatiile noastre in timp ce facem sport. Ce se intampla cu articulatiile tale cand faci sport?

Sportul face parte dintr-un stil de viata sanatos si suntem incurajati sa facem miscare inca din copilarie si pana tarziu in viata.

ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Se intampla, insa, uneori, sa suferim de dureri articulare sau musculare dupa ce facem sport, iar in majoritatea cazurilor este vorba de o suprasolicitare articulara, musculara, sau o afectiune cronica ce pana in acel moment nu glucozamina pentru artroza genunchiului simptome.

Presiunea pe care o suporta articulatiile Sportul implica o serie de muscari repetitive ce lucreaza anumite grupe musculare si sistemul cardiovascular. In functie de tipul sportului si de suprafata pe care se desfasoara, se adauga factori ce tin de intensitatea miscarilor, impactul inregistrat la contactul cu solul, greutatile folosite, etc.

ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Toti acesti factori influenteaza modul in care sportul afecteaza articulatiile noastre. De exemplu, chiar si golful, un sport pe care nu l-ai considera atat de periculos din punctul de vedere al accidentarilor, poate da dureri de coate, gat, spate, incheieturi ale mainilor si chiar degetelor.

Informatii generale despre durerea de umar Durerea de umar poate fi rezultatul ranirii sau imbolnavirii articulatiei umarului. Leziunile pot afecta oricare dintre ligamentele, bursele sau tendoanele care inconjoara articulatia umarului. Leziunile pot afecta, de asemenea, cartilajul, meniscul si oasele articulatiei. Articulatia umarului este construita astfel incat sacrifica stabilitatea pentru mobilitate.

Cauza sunt miscarile repetitive si pozitiile fixe pe care le adopta jucatorii. Sunt afectate in special gleznele, genunchii, dar si soldurile. Exista anumite persoane care acuza dureri daca ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare pe anumite suprafete foarte dure, precum asfaltul, insa nu resimt aceste dureri daca impactul cu solul este atenuat de o banda speciala pentru alergare, precum pistele de atletism.

In aceeasi idee, incaltamintea adecvata poate preveni durerile de genunchi sau sold, asigurand o pozitie corecta a talpii.

Zece recomandari pentru a-ti pastra articulatiile sanatoase

Tenisul este un alt exemplu de sport cu un impact sporit asupra articulatiilor, de data aceasta cele ale mainilor. Epicondilita este doar una dintre afectiunile frecvente, la care se adauga dureri la nivelul umerilor si chiar spatelui. Problemele apar si in sala de fitness, in special in lipsa unei incalziri adecvate a articulatiilor sau a fortarii acestora prin ridicarea unor greutati mult prea mari, intr-o pozitie incorecta.

Articulatiile si muschii functioneaza impreuna pentru a sustine activitatea pe care o initiem.

ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Daca muschii nu reusesc sa faca fata presiunii, aceasta este transmisa si catre articulatie. Specialistii ne atrag atentia ca secretul consta in respectarea regulilor.

Reumatologia si bolile reumatice

Daca facem sport corect, nu exageram, ne ascultam corpul si tinem cont de sfaturile antrenorilor, riscurile scad. Intr-un studiu publicat in anuldesfasurat pe un grup de peste Este important, insa, ca acestia sa poarte incaltaminte adecvata, sa paseasca corect, sa se incalzeasca inainte de efort.

Atentionari speciale pentru persoanele supraponderale Un studiu publicat in anul confirma faptul ca un indice de masa corporala IMC peste medie, care indica supraponderalitate sau chiar obezitate, cresc riscul de boli reumatice, in special artroza la nivelul genunchiului si soldului.

Explicatia sta, in primul rand, in faptul ca picioarele si articulatiile de la nivelul acestora poarta, pe tot parcursul zilei, greutatea intregului corp.

ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Cu cat aceasta este mai mare, cu atat presiunea pe articulatii creste. Un alt factor pe care nu il putem ignora este favorizarea proceselor inflamatorii din organism. Supraponderalitatea ingreuneaza procesele din intregul organism, de la circulatia sangelui, pana la digestie.

Durerea Articulatiilor - Tipuri, Cauze si Remedii

De aceea, procesele inflamatorii de la nivelul articulatiilor pot fi amplificate fiindca organismul nu reuseste, pur si simplu, sa isi regleze procesele pentru a functiona in parametri optimi. Cum iti protejezi articulatiile Dezvolta-ti masa musculara Pentru ca muschii sustin si ajuta articulatiile, o masa musculara dezvoltata va preveni durerile articulare. Poti opta, pentru inceput, pentru exercitii bazate pe greutatea propriului corp, precum genuflexiunile si flotarile.

Ulterior, cand acestea incep sa ti se para simple, adauga greutati precum gantere, cu o crestere graduala a dificultatii.

SARCOIDOZA ȘI RACORDURILE, MUSCULELE ȘI BONII

Nu uita sa ceri sfatul unui specialist daca simti orice fel de durere sau disconfort, pentru a te asigura ca nu gresesti printr-o pozitie incorecta a membrelor sau spatelui. Ia suplimente cu rol preventiv, care reduc durerea si inflamatia Suplimentele alese inteligent pot ajuta articulatiile printr-un aport de nutrienti ce mentin mobilitatea si elasticitatea acestora, reducand in acelasi timp inflamatia si durerea.

Spondiloza cervicală - simptome, cauze şi tratament

Priveste acest obicei mai degraba ca pe un act de preventie decat de tratare, si beneficiile nu vor intarzia sa apara. Cauta suplimente cu glucozamina, sulfat de condroitina, colagen si acid hialuronic, sau poti incerca extracte inovatoare precum extractul din membrana de coaja de ouNEM, care este o sursa naturala pentru astfel de nutrienti.

Durerea de umar

Iti poate fi de folos si un aport de acizi grasi Omega 3, datorita efectului lor puternic antiinflamator. Nu uita niciodata de incalzire Inainte de orice forma de miscare, chiar daca este vorba doar de o alergare usoara sau un meci de volei pe plaja impreuna cu copiii, asigura-te ca iti incalzesti corpul macar minute.

ce să faci dacă articulațiile și mușchii doare

Sunt utile miscarile usoare care acopera mai multe grupe musculare, precum aplecarile picioare, spate, abdomen sau rotirile de brate brate, umeri, spate. Sporturi recomandate persoanelor cu dureri articulare Daca suferi de dureri articulare, in special in zona genunchilor si soldurilor, iti recomand sa te concentrezi pe urmatoarele sporturi, cu un impact mai scazut asupra acestor articulatii: inot.

Asevedeași